Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Tilføjet til kurven

Fortsæt med at handle Vis kurv

Det spørger vores kunder om

Til dig der handler genbrugte kvalitetsbildele

De fleste af os handler på nettet i dag. Selvom vi er vant til at net-handle, kan vi alligevel godt have spørgsmål til de varer, som vi ønsker at købe. Det kan være spørgsmål til, hvordan varen bliver leveret eller hvad jeg gør, hvis jeg ønsker at sende en vare retur, fordi delen ikke passer på min bil og meget andet.

Vi har prøvet at samle de spørgsmål, som vores kunder oftest stiller os her, så du forhåbentlig kan få svar på de spørgsmål, som du har, når du ønsker at købe genanvendte bildele hos Nemdele.

Hvad spørger vores kunder os om?

Der er stor forskel på, hvilke spørgsmål vores kunder har, når de handler på https://www.nemdele.dk. Lige som der er stor forskel på de kunder, som handler hos os. Det er alle fra den professionelle mekaniker, som køber varer til reparation af kundebiler, til førstegangs bilejeren, som mangler et sidespejl til den nyindkøbte bil.  

Mangfoldigheden i spørgsmålene

Afspejler vores kunders forskellighed og mangfoldighed.
Nogle kunder har spørgsmål til, hvordan de bestiller en vare eller hvornår de kan forvente, at varen de har bestilt, bliver leveret til dem. Andre kunder er i tvivl om, hvordan de finder ud af om den reservedel, som de har fundet, passer til deres bil eller om det kun er biler af ældre dato, som de kan købe bildele til hos Nemdele.  

Hvordan får du svar på det spørgsmål, som du har?

Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål her på siden, er du velkommen til at kontakte os. Vi er altid klar til at hjælpe dig med at handle kvalitetsgenbrugsdele hos os.

Ofte stillede spørgsmål

Jeg mangler en reservedel til min bil, hvordan finder jeg den på Nemdele.dk?

På Nemdeles lager finder du et bredt udvalg af reservedele til alle bilmærker og modeller. Det er hurtigt og nemt at søge i lagerets over 2,3 mio. reservedele. Tast bilens registreringsnummer eller søg bilens mærke, model og årgang. Så får du vist en liste med reservedele, som er på lager til din bil. I toppen af listen kan du søge på den del, som du mangler. Vær opmærksom på at der kan være flere typer af samme reservedele til en enkelt bilmodel.
Finder du ikke den bildel, som du søger, er du meget velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig.

Hvor lang leveringstid er der på varer fra jer?

De fleste af vores ordre sendes afsted til kunderne samme hverdag, som vi modtager ordren. Det betyder, at varen som ofte leveres hos kunden hverdagen efter. Der kan være enkelte varer, som kræver en længere håndteringstid, inden vi kan sende dem afsted.
På ordre til udlandet må der forventes en længere leveringstid afhængig af, hvor varen skal sendes hen.

Jeg ønsker at sende varen retur til jer, hvordan gør jeg det?

Du har 14 dages fuld fortrydelsesret. Hvis du ønsker at sende en vare retur til os, skal du kontakte Nemdele med oplysning om dit reference- eller fakturanummer, så oplyser vi dig om, hvilken adresse du skal sende varen retur til.

Hvordan kan jeg se, om delen passer til min bil?

Der er OEM-nummer på de fleste af vores reservedele. Hvis nummeret på delen som du bestiller, er det samme som det, der står på den reservedel som sidder i din bil, passer delen.
Når du bestiller en farvet bildel, kan du ikke være sikker på, at farven er identisk med den på din egen bil, selvom farvekoden er den samme, da farven ændrer sig ved brug. Du kan heller ikke købe farvede bildele efter farven på billederne af delen, da farver er svære at gengive på fotos.

Hvorfor er der forskel i priserne på den samme type reservedele?

Reservedelene som du finder på Nemdeles lager er alle fuldt funktionsdygtige, men da det er brugte reservedele, vil der være forskel i standen på delene. Der er forskel på, hvor mange kilometer delen tidligere har kørt, hvor mange brugsmærker den har m.m. Dette er forklaringen på, hvorfor der er prisforskel på den samme type reservedele.

Hvordan kan jeg se, hvilken kvalitet varerne på jeres lager er?

Der er angivet en kvalitetskode i varens Stand-felt. Hvis ikke du kender betydningen af kvalitetskoden, kan du her finde en oversigt med forklaring af de forskellige kvalitetskoder.

Er det kun dele til gamle biler, som jeg kan finde hos Nemdele?

Du finder reservedele til både de nyeste bilmodeller, bilmodeller med lidt flere år på bagen samt de ældste veteranbiler hos os. Vi har et bredt udvalg af reservedele og bestræber os hele tiden på at have de varer på lager, som vores kunder efterspørger. Så vores kunder altid kan finde det, som de mangler til deres bil på Nemdele.

Er der fordele ved at købe genbrugsdele frem for nye reservedele?

Du sparer penge, når du køber genbrugsdele frem for nye originale reservedele til din bil. Du sparer også vores miljø og klima for den belastning der ligger i produktionen af nye dele. Så genbrugsdele er den mest CO2-venlige reservedel, du kan købe til din bil.

Er bildelsgenbrug en ny trend?

Bildelsgenbrugsbranchen har mange år på bagen, det er ikke en af de nye genbrugstendenser men en branche med mange års erfaring i kvalitet og genanvendelse. Et Autogenbrug eller Autoophug, to forskellige navne for samme virksomhedstype, er i dag moderne virksomheder med stor fokus på miljø, bæredygtighed, cirkulærøkonomi og kvalitet. Det er også ved disse miljøcertificerede virksomheder, at du kan aflevere din bil, når den ikke længere er funktionsdygtigt og skal skrottes.

Hvad skal jeg gøre, hvis pakken jeg modtager er ødelagt under transporten?

Hvis du modtager en beskadiget pakke, skal du ikke kvittere for modtagelsen. Du skal med det samme åbne pakken for at se, om indholdet har taget skade. Hvis der er skade på varen, skal du kontakte transportvirksomheden og anmelde skaden på din vare. Det samme skal du gøre, hvis det viser sig, at varen er i stykker, selvom pakken ikke var beskadiget udenpå. Vi har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskade, hvis du bare sender varen retur til os, så det er vigtigt, at du selv anmelder skaden.

Hvordan laver jeg en reklamation på en vare?

Hvis du har modtaget en vare, som ikke lever op til dine forventninger og du ønsker at lave en reklamation, skal du kontakte Nemdele med oplysninger om grunden til reklamationen, gerne med billeder af varen samt dit reference- eller fakturanummer.

Skal jeg være medlem for at kunne handle hos jer?

Det kræver ingen medlemskab at handle på www.nemdele.dk. Når du handler hos os, får du mulighed for at oprette dig som medlem, når du taster dine kontaktinformationer ind. Hvis du gør det, vil systemet huske på dine kontaktinformationer til næste gang, du handler hos os.

Kan jeg køre til en hvilken som helst autogenbruger og hente alle de dele, der er på hjemmesiden?

Delene som du finder på Nemdeles webshop ligger på lager ved de 32 danske Autogenbrug, som får vist deres dele på siden. Autogenbrugene ligger fordelt ud over det meste af Danmark.
Så det er ikke muligt at køre til den Autogenbruger, som ligger tættest på dig og finde alle de dele, som du finder på siden.
Når du bestiller en vare ved Nemdele, sender vi varen afsted til dig. Hvis varen ligger på lager ved et Autogenbrug i dit nærmiljø og du selv ønsker at afhente varen, er du velkommen til at kontakte os, så finder vi en løsning på det.