Tilføjet til kurven

Fortsæt med at handle Vis kurv

Handelsbetingelser

På denne side vil du KUN finde handelsbetingelser for handel med Nemdele ApS. Du kan ikke finde den enkelte virksomheds handelsbetingelser her.

Når du køber i webshoppen, handler du ikke altså ikke med de enkelte autogenbrugere, men gennem et fælles selskab Nemdele ApS. 

Det er håndteringsbestemmelserne her, der er gældende for alle varer købt online gennem Nemdele.dks webshop.

 

HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser med private

1.Betaling og gearing

  • Alle anførte priser er i danske kroner inkl. 25% moms og ab lager. Til vareprisen tillægges forsendelsesomkostninger efter, hvor stor varen er - se ordrebekræftelse og efter følgende faktura.
  • Beløbet trækkes først på kontoen, når varen er afsendt fra os.
  • Forsendelsesomkostninger:
    Autogenbruget / ophugget sender pakker med Post Danmark eller fragtmand.
    Prisen er varierende, da den er afhængig af pakkestørrelsen, se ordrebekræftelse og efterfølgende faktura, eller kontakt os på mail til forespørgsel på fragtprisen.

Når du bestiller og vare på hver dag inden kl. 13.00, vil du som regel modtage pakken næste dag. Vi afmonterer og afsender var den samme dag så vidt det er muligt. Ved bestilling i weekender og på helligdage behandler ordren førstkommende hverdag.

  • Ved bestilling angiver du den adresse, som du ønsker at modtage varen på. 

2. Transportskader

Bemærk: Det er altid modtageren, som skal reklamere ved transportskader!

  • Undersøg straks ved modtagelsen af ​​dine varer om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt.
  • Ved skade skal du omgående henvende dig til det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten. Skjulte skader skal anmelde senest dage efter modtagelsen af ​​varerne.
  • BEMÆRK: Du skal IKKE kvittere for modtagelsen, hvis varerne ser ud til at være skadet under transport.
  • Autogenbrugerne har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskader, hvis du blot returnerer varerne til os. Vi erstatter derfor IKKE nødvendige varer.
  • For natlevering med TNT skal evt. transportskader anmelder inden kl. 12
  • Det er på eget ansvar hos få natleveret. Nemdele hæfter ikke for tyveri af de leverede varer.
     

3. Ekspeditionsfejl og modtagelses kontrol

Hvis den leverede vare ikke svarer til ordrebekræftelsen, skal vi have besked inden for 8 dage efter modtagelsen af ​​varerne, da det ellers vanskeliggør efterforskningen. Bliver vi ikke kontakt inden 8 dage, betragter ordren som korrekt leveret.

Det er kundens ansvar at kontrollere, at de leverede varer er i overensstemmelse med de bedste varer, inden de monteres eller sendes til maler. Vi refunderer ikke ekstra omkostninger i forbindelse med montering / demontering eller maling af fejlleverede eller fejlbestilte varer. Der ydes ikke dækning til arbejdsløn.

4. Reklamationsret 

Ved reklamation, kontaktes Nemdele. Der oplyses årsagen til reklamationen og efter aftale repareres varen eller sendes retur.

Der skal specielt gøres opmærksom på, at mulig udbedringsarbejder aldrig påbegyndes, før de er accepteret af sælger.

Der ydes ingen dækning af arbejdslønnen, medmindre dette tydeligt fremgår af fakturaen.

Hvis der er andet end den lovpligtige reklamations- / ombytningsret vil dette fremgå af fakturaforsiden.

Det er ikke muligt at bestemme og bestemme blikdels farve ud fra et foto på webshoppen, derfor krediteres fragmenteret til blikdele leveret i den ”forkerte” farve ikke.

Da alle varerne er unikke, der findes ikke 2 ens brugte reserverede mht. stand, årgang og km., kan kunden ikke forvente at få en vare ombyttet, men autogenbrugerne bestræber sig på at løse alle reklamationer til kundens bedste.

Reklamationssager vil blive behandlet hurtigst mulig.

Reklamationsretten gælder kun fejl og mangler, der fandtes på varen ved leveringen, og inkluderer ikke løsdele, der medfølger uden beregning. For motorer er som løsdele at regne: Kobling, turbo, brændstofpumpe, vandpumper og dysser.

Monteringsvejledning medfølger ikke som standart.

Der medfølger motorcertifikat på brugte motorer, som bør læses inden monteringen.

Alle bilister er påmonteret varmesensorer, hvis indikator smelter, hvis motoren er blevet overophedet. Dette kan f.eks. ske ved konkurrencekørsel eller mangelfuld vedligeholdelse, f.eks. ved kørsel uden vand eller olie. Er varmesensorens indikator smeltet bortfalder reklamationsretten.


5. Fortrydelsesret


Du har 14 dage til at meddele os, at du har fortrudt købet og herefter 14 dage til at sende varen retur til os. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor forskellige udleveres til dig.
 

Varen skal returnere i samme stand og antal, kontakt altid Nemdele inden returnering, da det ellers vil vanskeliggøre sporingen af ​​dele og udbetalingen af ​​pengene til dig.

Fragt krediteres ikke medmindre varen er defekt, eller fejlleveret.

Elektronikdele, elektronikbokse mv kan kun returnere med et fradrag på 50% uanset årsag, medmindre andet er oplyst på fakturaen.  


6. Emballering


Reserveret kan være meget følsomt for stød og statisk elektricitet, så korrekt emballering er nødvendigt. Hvis du er på nogen måde er jeg tvivl om, hvordan en vare skal emballeres korrekt, så kontakt os inden for afsendervaren. I yderste tilfælde kan en kunde gøres erstatningspligtig, hvis en vare sendes uforsvarligt.


7. Generelle betingelser


Alle kontrakter indgås på dansk.


8. Ansvarsbegrænsning og forbehold


Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte varer og tastefejl.

Vi påtager os intet ansvar, som følge af købers retsforhold overfor tredjemand. I det omfang det firma, der er handlet med, er ansvarlig overfor køberen, er deres ansvar begrænset til direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab, såsom følgeskader, tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, om lakering, monterings-og demonteringsomkostninger med mere.

Vi påtager os intet ansvar for, at produkter købt hos os, virker sammen med produkter købt andetsteds. Ved evt. reklamationsreparation, hvor fejlen viser sig at være inkompatibilitet mellem produkt købt hos Nemdeles medlemmer og et produkt købt hos en anden forhandler, vil varen blive betragtet som 100 % O.K. og vil blive behandlet efter vore reklamationsbestemmelser.


9. Fortrolige oplysninger
 

Vi hverken videregiver eller videresælger disse oplysninger til tredjemand, ligesom vi ikke efterfølgende anvender disse oplysninger til udsendelse af reklame mails/SPAM.

10. Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole. Evt. retssager vedr. det leverede skal foregå i sælgers retskreds.
 

 

Handelsbetingelser for B2B handel

BETALING OG LEVERING 

Alle priser er uden moms og Ab-lager. Vi forbeholder os ret til prisændringer uden varsel.

Alle forsendelser sendes med fast fragtpris, ifølge fragttariffer fastsat af transportørerne.

EKSPEDITIONSFEJL SKAL REKLAMERES INDEN 8 DAGE

Husk at kontrollere rigtigheden af den leverede vare, da der ikke betales for eventuel omskiftning eller lakering af en eventuelt forkert leveret vare, da de fleste bestillinger sker pr. telefon og kan være årsag til eventuelle fejl og misforståelser.

Brugte reservedele skal inden montering kontrolleres for eventuelle fejl og mangler.

Motorer + Top er monteret med varmecensor, der ved overophedning smelter, hvilket kan få betydning ved eventuelle reklamationer.

Motor og Gearkasse bliver altid afsendt uden olie. Returmotorer og gearkasser skal være aftappet for olie. Evt. oliespild vil være afsenders ansvar og denne vil være erstatningspligtig.

TOPSTYKKER

Følgende SKAL kontrolleres inden montering af topstykke: 

- Kontrolleres for revner (evt. trykprøves).

- Kontrolleres for skævheder (evt. plan slibes).

- Ventiler kontrolleres (evt. slibes).

- Knastaksel/vippearme m.m. kontrolleres. 

- Dyser og el-komponenter kontrolleres.

- Topstykket rengøres ud- og indvendigt inden montering.

Ovenstående kontrol foretages på købers regning, såfremt andet ikke er aftalt.

Trykprøvning betales af sælger såfremt topstykket er defekt, dog max kr. 500,-.

Monteres topstykket uden trykprøvning, dækkes arbejdsløn ikke ved reklamation.

REKLAMATION 

Hvis der er andet end reklamations-/ombytningsret uden betalt arbejdsløn, vil dette fremgå af fakturaforsiden.

VED REKLAMATIONER SKAL SÆLGER GODKENDE REKLAMATION INDEN ARBEJDET PÅBEGYNDES, ELLERS BORTFALDER REKLAMATIONSRETTEN.

Al reklamation vedr. forsendelse skal anmeldes til befragter ved modtagelse af varen, ellers er der ingen reklamationsret.

Vi forbeholder os ret til, så vidt muligt at udvælge reparatør, hvor reklamation vil blive udbedret, med reservedele leveret af sælger.

Reklamationssager vil blive behandlet hurtigst muligt, men vi beder om, at der udvises tålmodighed da reklamationer som regel inddrager tredje part.

 

VARE-RETURNERING

RETURNERING AF VARER ACCEPTERES KUN EFTER FORUDGÅENDE AFTALE MED NEMDELE.

Returnering som accepteres krediteres til den debiterede netto købspris mod eventuelle fradrag.

Forudsætninger:

a) Angivelse af fakturanummer og navn på den person der har godkendt, at returnering kan finde sted.

b) Varen leveres i samme stand, som den er modtaget.

c) Franco forsendelse til vort lager.

d) Varen skal returneres inden 14 dage.

Evt. fradrag:

1) Der beregnes et ekspeditionsgebyr 

2) Elektronikdele, elektronikbokse m.v. tages kun retur med et fradrag på 50 %.

3) Hjemtagne eller specielt afmonterede dele tages ikke retur.

 

Persondatapolitik 

Oplysninger om hvordan vi behandler dine personlige data.

Retningslinjer for behandling af personlige oplysninger for kunder i forbindelse med opfyldelse af aftale hos Nemdele ApS CVR 35656758

Som følge af aftale med Nemdele accepterer du denne privatlivspolitik.

Oversigt

1. Generelt

2. Personoplysninger

2.1. Hvad er personoplysninger?

2.2. Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?

2.3. Hvad bruger vi personoplysninger til

2.4. Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?

2.5. Retten til adgang til dine personoplysninger.

2.6. Retten til berigtigelse af dine personoplysninger.

2.7. Retten til sletning af dine personoplysninger

2.8  Kan vi ændre behandlingen af dine personoplysninger?

3. Kontakt

1. Generelt 

Gennem din aftale med Nemdele indsamles der personoplysninger om dig.

Disse retningslinjer er udarbejdet ud fra EU´s Databeskyttelsesforordning, som får virkning i Danmark fra 25. maj 2018, samt den nye databeskyttelseslov, der supplerer reglerne i databeskyttelsesforordningen og den nuværende persondatalov (samlet ”gældende lovgivning”). 

Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

 

2. Personoplysninger

2.1. Hvad er personoplysninger?

Nemdele beder dig om dine almindelige kontaktoplysninger, når du indgår aftale med os. Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, telefon, e-mail mv. 

Oplysninger vedrørende aktie og eller anpartsselskabers navn, adresse mv. vedrører ikke en fysisk person og er derfor ikke omfattet af persondataforordningen.

De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du køber hos os.

De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med opfyldelse af aftalen, vil blive opbevaret i vores it-system eller i et fysisk register. 

2.2. Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?

Opbevaring af personoplysninger afhænger af, hvor længe din aftale med Nemdele består.

Når du køber service hos Nemdele, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation, indtil servicen er betalt og leveret, en evt. fortrydelses frist er udløbet.

Under det løbende aftaleforhold opbevares disse oplysninger, vi indsamler om dig i vores it-system, hvorefter personoplysninger arkiveres.

Dine personoplysninger vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret hos Nemdele i en periode på 5 år fra udgangen af regnskabsåret, hvor handlen er indgået. Hvis aftalen med dig f.eks. er ophørt Maj 2018, er vi efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil 1. juli 2023. Når personoplysningerne ikke længere er relevante, og vi ikke er forpligtet til at opbevare dem, vil alle personoplysninger vedrørende dig blive slettet.

2.3. Hvad bruger vi personoplysninger til?

De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til almindelig kundeadministration, herunder eksempelvis til opfyldelse af den aftale, du har indgået med selskabet og til fremsendelse af faktura.

Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke blive videregivet til tredjemand. Dine almindelige kontaktoplysninger videregives til vores samarbejdspartnere, da vi har brug for deres hjælp til opfyldelse af aftalen.

Derudover kan vi behandle dine oplysninger, hvis behandlingen er nødvendig for, at Selskabet (eller tredjemand) kan forfølge en legitim interesse, medmindre hensynet til dig går forud herfor.

Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.

2.4. Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, i vores it-system med begrænset adgang og i fysisk form aflåst, dine oplysninger betjenes kun af medarbejdere, der er særligt betroet til dette.

Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om behandlingen af dine personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde.

2.5. Retten til indsigt i dine personoplysninger

Du har, som kunde hos Nemdele, ret til at få vores bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig selv behandles og i givet fald adgang til personoplysningerne.

Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til Nemdele. Du er desuden berettiget til at gøre indsigelser mod behandlingen af dine personoplysninger.

2.6. Retten til berigtigelse af dine personoplysninger

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv berigtiget af selskabet uden unødig forsinkelse.

2.7. Retten til sletning af dine personoplysninger

Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet af Nemdele uden unødig forsinkelse, hvis vi ikke fortsat har en legitim interesse i at opbevare, og herunder behandle, dine personoplysninger.

Bemærk venligst, at såfremt Nemdele behandling af dine oplysninger fortsat er nødvendig i henhold til gældende lovgivning, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger slettes.

2.8. Ændringer i behandlingen af personoplysninger

Vi forbeholder os ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ændres retningslinjerne, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Disse retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt revideret en gang årlig og lagt på hjemme siden.

 

3. Kontakt

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos selskabet, skal du rette henvendelse til Ulla Andersen på bogholder@nemdele.dk

Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette skriftlig henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig.

Hvis du ønsker at klage over Nemdele´s behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til datatilsynet.

Datatilsynet
Borgergade 28,5 1300 København K
Tlf. 33193200 E-mail 
dt@datatilsynet.dk

  

Med venlig hilsen
Nemdele ApS
42910571

 

 

 

Senest revideret marts 2021

 

Næste revision 2022